Grup 4. Els espais. La classe de P-2

1.Temps:
●Cal fer una proposta d’horari per la classe, caldrà que elaboreu un document d’avantatges i desavantatges.
●S’ha d’elaborar el Cronograma: Distribució de les diferents activitats en el temps (festes que se celebren, reunions de pares, colònies, sortides…) Cal buscar l’exemple d’alguna escola real i millorar-lo. Pensant només en la classe de P2.
●Horari: Distribució de les activitats diàries (horari clàssic) amb una fitxa que indiqui els avantatges i desavantatges de cada un d’ells. Horari de la classe.
●Per exposar a la classe caldrà que feu participar els companys i companyes.
●Cal que investigueu en la web diferents propostes i anar mirant quina és la millor

●Quines són les festes anuals?
●Qunates hores poden estar els nens a l’escola?
●Quan comença i acaba el dia?
●Quines sortides es fan? Quan?
●Quines festes? Qui assisteix?
●Reunions de pares?

RECURSOS EN LÍNEA: 
● Apunts sobre temps i espais:
http://ioc.xtec.cat/materials/FP/Materials/1752_EDI/EDI_1752_M02/web/html/media/fp_edi_m02_u3_pdfindex.pdf


2. Dissenyadors de la classe: 
●Caldrà dibuixar el plànol de la classe, respectant l’escala, contemplant tots els detalls que ha d’incloure. Es podran fer plans més petits per ampliar una zona, si ho creieu convenient. Segurament haurà de poder-se doplegar. 
●S’exposarà en format visual a la classe amb una petita llibreta justificativa del què s’ha fet. 
●Cal posar el m2 de l’estança. 
●Penseu tots els detalls que us agradaria posar en la vostra classe. 
●Cal complir la normativa sobre espais. No oblidis cap espai obligatori 
●S’ha de fer un document justificatiu del disseny 

●Hi ha racons? On? Quins? 
●Hi ha laboratoris? On? Quins? 
●Menjador? Prestatgeries, portes, armaris? 
●Les aules, els serveis, la cuina…. 
●Portes, finestres, calefacció, catifes….

●RECURSOS EN LÍNEA: 
●Decret 282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen els requisits mínims dels centres d'educació infantil de primer cicle, d'àmbit autonòmic català 
●Reial decret 132/2010, de 12 de febrer, pel qual s’estableixen els requisits mínims dels centres que imparteixen els ensenyaments de segon cicle de l’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària 


3. Dissenyadors dels racons-laboratoris: 
●Caldrà dibuixar el plànol d’un racó i un altre d’un laboratori, respectant l’escala, contemplant tots els detalls que ha d’incloure. Es podran fer plans més petits per ampliar una zona, si ho creieu convenient. Segurament haurà de poder-se doplegar. 
●S’exposarà en format visual a la classe amb una petita llibreta justificativa del què s’ha fet. 
●Cal posar el m2 del racó. 
●Penseu tots els detalls que us agradaria posar en el vostre racó. 
●Cal complir la normativa sobre espais. No oblidis cap espai obligatori 
●S’ha de fer un document justificatiu del disseny 
●Titol del racó o laboratori? 
●Armaris? Catifes? Llibres? Llum?.


4. Documentalista: 
●‪Ha de fabricar els dibuixos i elements necessaris presents en la composició de la classe, sempre vistos des de dalt. Seran quadrats, trapezis, cercles, de diferents colors i en les dimensions adequades de l’escala. Cada un dels materials s’haurà de retallar, plastificar i identificar (cadira, taula, armari prestatgeria, etc). Es pot identificar amb un nom o un dibuix. Per la part del darrera tindrà una identificació amb un símbol o número. 
●En el lloc del plànol que s’hagi de col.locar cada element vindrà una identificació amb un símbol o número, de manera que, al final, l’usuari sàpiga si l’ha fet bé o malament. No s’ha de donar cap pista. En el cas que es pugui posar més d’un element, es posaran tots els possibles identificadors. 
●Els racons i laboratoris només seran indicats com a tal, sense materials. Només el tipus (per exemple cuina) o algun petit detall. 

●RECURSOS EN LÍNEA: 
●La informació aportada pels dissenyadors 


5. Tot el grup: 
●Es treballarà sobre el plànol elaborat 
●En el lloc del plànol que s’hagi de col·locar cada element vindrà una identificació amb un símbol o número, de manera que, al final, l’usuari sàpiga si l’ha fet bé o malament. No s’ha de donar cap pista. En el cas que es pugui posar més d’un element, es posaran tots els possibles identificadors. 
●Les peces es posaran en una capseta identificada. 
●Caldrà elaborar la fulla ambles instruccions per fer anar aquesta activitat. S’ha de plastificar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada